2015. szeptember 14., hétfő

Könyves kérdezz-felelek

Már régóta meg kellett volna csinálnom az alábbi könyves taget (így hívják? :P), Csillának köszönöm, hogy rám is gondolt ennek kapcsán, ideje elkészítenem ezt a bejegyzést. :)

Lássuk a kérdéseket!
Szoktál nassolni evés közben?

Alapvetően nem szeretek enni evés közben, mert féltem a könyveket, de vannak olyan könyvek, amik esetében nem bírom ki. Általában a reggeli az, ami mellett hétvégente könyvet olvasok, de persze nagyon vigyázva a könyvek épségére. Nassolni könyv mellett nálam általában azt jelenti, hogy a szokásos tea/kávé mellé eszegetek például háztartási kekszet, vagy más fajta ilyesmi édességet. Többségében inkább a ital, ami biztos a könyv mellé, nassolni való jóval kevesebbszer.






Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?

Leginkább teát (zöld tea - citromos ♥), vagy tejeskávét, a nagy meleg nyári napokon pedig egy jól behűtött ízesített sört. És mindezt az erkélyünkön ücsörögve, tökéletes! :D Most, hogy itt az ősz, természetesen a sör feledve & a teáké, kávéé a terep. Hihetetlen mennyiségűt meg tudok inni mindkettőből, persze egy könyv társaságában.

Szoktál írogatni a könyvekbe vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?

Semmi esetre sem függetlenül attól, hogy saját vagy kölcsön könyvet olvasok. Többnyire saját vagy könyvtári könyveket szoktam olvasni, kölcsön nagyon ritkán kérek könyvet. De tök mindegy igazából, hogy ki a tulajdonosa a könyvnek, elvből nem írok bele semmit. Egyedül olyat szoktam megcsinálni, hogy azoknál az oldalaknál, ahol valamilyen számomra fontos mondatok, bekezdések vannak, mindig ragasztok egy post-itot, így a kötet befejezésekor csak fellapozom, kiírom valahova magamnak & ki is veszem a post-itot. Így nem sérül a könyv.

Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?

Alapvetően szeretem a fejezet végén abbahagyni az olvasást,de ez történetfüggő is. Vannak olyan történetek, amiknél kizárólag a fejezet végén lehet abbahagyni egy időre az olvasást, de vannak olyanok is, amiknél nem baj, ha közben teszem félre a könyvet. Azt szeretem a legjobban, amikor egy fejezeten belül vannak elválasztott részek, akár több sorközzel, akár valami jelöléssel (pl. csillag) és akkor fejezet közepén is abbahagyhatom, ha épp nem tudom végigolvasni az adott fejezetet.

Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha idegesítő regényt olvas?

Soha nem dobálnék egy könyvet sem. Még ha borzalmas lenne a történet, akkor sem. Volt már, hogy szenvedtem egy történettel, mert iszonyatosan vontatott volt & rendkívül lassan haladtam vele, sőt, azt gondoltam, hogy félbehagyom, de aztán végül csak a végére értem. Nem szeretek félbehagyni olvasást, még ha lassan is, de végigolvasok gyakorlatilag minden könyvet, amit elkezdek. Legalábbis eddig az egy kezemen meg tudnám számolni, mennyi könyvet hagytam félbe.

Úgyhogy nem, nincs sarokba hajítás, maximum félrerakás.

Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?

Általában igen, főleg ha a szövegkörnyezetből nem válik világossá, hogy pontosan mit is jelent az adott szó. És egyébként is érdekel mindig, hogy mit jelenet, ha egy új szót hallok/olvasok.

Mit olvasol most?

Gyarmati Fanni naplóját. Két vaskos kötet, összesen 1200 oldal, elég durva. Mármint nagyon örülök,hogy ingyen és bérmentve el tudom olvasni a könyvtárunkból, de ez egy egész hónapos olvasmány. És ráadásul iszonyatos kicsit betűs, szóval elvagyok vele. :)






Milyen könyvet vettél legutoljára?

A Titkos kert című felnőtteknek szóló színezős könyvet. Tudom, nem rendes olvasmány, de a kreatív énem egyre inkább azt súgta, hogy ez a könyv jó lesz, ez kell nekem. És igaza lett!Imádtam mindig is rajzolni, festeni, ilyesmiket csinálni & nagyon örülök, hogy megvettem ezt a könyvet. Pedig mennyit gondolkodtam rajta, hogy akarom-e, kell-e ez nekem, ráadásul hihetetlenül felkapott lett & emiatt is ódzkodtam kicsit tőle. Sajnos nincs annyi időm rá,mint szeretném, de apránként csak elkészülnek majd a színezések benne.

Ha a regényeket nézzük, akkor Stephanie Perkins Anna és a francia csók című könyve volt a legutolsó vásárlásom ♥,még augusztusban. Egy másik könyvmolytól vettem a neten, kedvező áron. Már olvastam ezt a könyvet, de biztos voltam benne, hogy ez kell a polcomra is, kemény fedeles változatban.
 

Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?

Kedvenc időpontom nincsen, mert amikor csak tudok, olvasok. Képes vagyok reggel, munkába indulás előtt is felkelni pl. 10 perccel korábban, hogy ha csak pár oldalt is, de kicsit tudjak olvasni. Hozzáteszem, hogy reggel 7-re járok dolgozni...



Kedvenc helyem az erkélyünk, sajnos nem családi házban lakunk, így marad az erkély, ahol van egy klassz, kényelmes szék, oda szépen mindig kiviszem a könyvem, italom stb, és olvasok. Nyugi van, a a lakótelepünkön nincsenek nagy zajok, közben csicseregnek a madarak a fákon, nagyon jó tud lenni.



A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?

Többségében az egyrészes regényeket szeretem, de a sorozatokba is jó belemerülni. Például idén trilógiákat fedeztem fel magamnak (A beavatott, Az éhezők viadala, Nyár-trilógia), vagy a két részesek is jók. És hát persze nem lehet szó nélkül elmenni Harry Potter mellett, akinek a története egészen 7 kötetig terjed. Van, amelyiket legalább 3x olvastam. Idén tervezem újraolvasni. Harrynek köszönhetem az olvasás szeretetét, a legfontosabb könyvsorozat az életemben, pedig jó pár más sorozatot is szeretek,
Van olyan könyv, amit mindig előhozol és szeretettel ajánlasz mindenkinek?


♥Harry Potter, ahogy feljebb is említettem, ő az örök kedvenc. Sajnálom azokat, akik nem ezen a történeten nőttek fel, mert szerintem nagyon fontos pillére az irodalom történetének, mérföldkő sok szempontból. Mindenkivel elolvastatnám!

Hogy rendszerezed a könyveidet?

Nos, mivel kis lakásban élek, ezért nincs sok helyem nekik, de igyekszem kulturáltan, megbecsülve őket tartani polcokon. Két nagy könyvespolc teli van velük, illetve a szekrénysorunkon is van két kisebb polc nekik. Nagyon szeretnék a közeljövőben szobafelújítást és akkor tutira lesz új könyvespolc is.

Szóval ezek az én válaszaim, imádok a könyvekről, könyvekkel kapcsolatos dolgokról diskurálni :D :D Legyen szép estétek, további jó olvasást, pajtik!
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése