2017. március 22., szerda

Nyárimádók könyve

Szereted az utazós, "nyárillatú" könyveket?Akkor ajánlom figyelmedbe a LOL-könyvek egyik újdonságát, Jennifer Salvato Doktorski Lángra lobbant nyár című regényét, ami a hatodik olvasmányom volt közülük. Vágytam egy igazán nyárias hangulatú történetre és szerencsére nem kellett csalódnom. Ha csak ránézünk a kötetre, máris sugárzik belőle a szabadság, a nyár érzése és ez a történetre is abszolút igaz.

A történetről röviden

Főszereplőnk egy fiatal, gimnazista lány, Rosalita, azaz 
Rosie (akit a beceneve alapján rögtön azonosítottam Rosieval Cecelia Ahern Ahol a szivárvány véget ér regényének főszereplőjével). Rosie egy vagány, belevaló végzős, aki még nem döntötte el, melyik egyetemen tanul tovább, sőt, nem is annyira készül továbbtanulni, szeretne New Jerseyben maradni a családja közelében, nincsenek nagy tervei a jövőjére nézve (sajnos). A könyv elején épp egy szakítást próbál átvészelni kisebb-nagyobb sikerrel. Az exe feljelentette őt, miután Rosie felgyújtotta a kocsiját (igen, jól olvasod…), smsekkel bombázta, és emiatt tárgyalásra kell mennie. De a tárgyalásig ki is kell még bírnia anélkül, hogy újabb bajba keveredne, hiszen sajnos rögeszméjévé vált a srác, képtelen elszakadni tőle. Ekkor jön a képbe legjobb barátja, Matty, aki egy izgalmas kocsiútra invitálja a lányt két haverjával, és elkezdődik a kaland: átszelve Amerikát meg sem állnak Arizonáig. Matty, Logan és Spencer vérbeli kocka srácok, mégis sikerült megtalálni a közös hangot velük, és az út során Rosie elkezdi másként látni a világot maga körül.


Általában amikor nekiállok LOL-könyvet olvasni, sajnos van egy olyan első reakcióm, hogy „nem nőttem még ki ebből?”, és eddig még nem sikerült ezt az ellenállásomat levetkőzni. Viszont ez azzal jár, hogy amikor tetszik a történet, akkor kellemesen csalódom. Szerencsére most is így történt. Az eddig elolvasott LOL-könyvek közül a Lángra lobbant nyár a harmadik, ami igazán tetszett. A másik kettő a Varkandi a végzettel és a Cinder és Ella volt. A borító fogott meg igazán a regényben, a fülszöveggel alig foglalkoztam. Régóta várt a polcomon szegény kötet, de végre elolvastam és nagyon örülök neki!

Olvasás közben jöttem rá, hogy mennyire 
szeretem az utazós könyveket, pláne ha nyáron játszódnak. Ezen túl keresni fogom a hasonló regényeket, imádok (legalább lélekben) utazni. Nagyon élveztem, ahogy a szereplők készülődtek, tervet készítettek az utazáshoz, a három srác lelkes volt és precíz, semmit nem akartak kihagyni útközben. Rosie eleinte nem akart velük tartani, csak kényszerből ment, aztán egyszer csak elkezdte élvezni az egészet és haza se akart menni. Számos látnivalóhoz kocsikáztak el főhőseink, többek között Rosewell, Dallas, Elvis lakóhelye, vagy épp a Grand Canyon, csak hogy az ismertebb helyeket említsem. Legjobban a Grand Canyonos rész tetszett, illetve a Dallasos.
Néhány hely, ahol a négyesünk megállt:



 
Rosie és a srácok több emberrel találkoznak az útjuk során, akik mellékszereplőként „teszik a dolgukat”. A legfontosabb karakter közülük
Avery (Grey’s anatomy rajongóként persze rögtön Jackson Avery neve ugrott be róla), aki Logan egyik nemrég megismert lánybarátja (megjegyzés: nem tudtam, hogy ez a név női). Lazasága és kedvessége tökéletes kombináció egy szerethető mellékszereplő megformálásához. Legalábbis nekem nagyon szimpatikus volt. Dúsgazdag szülők gyereke, mégsem néz le másokat, sőt, inkább azon van, hogyan segíthetne nekik. Önkénteskedik, szeretne továbbtanulni és nagyon jófej.

A srácok, ahogy én elképzelem őket:

Az a helyzet, hogy a könyv terjedelméből fakadóan egyik srác karaktere sincs annyira kibontva és nem lehet őket egészen kiismerni. Simán el tudnék képzelni egy folytatást, amiben jobban megismerhetnénk a három „kockát”. Matty a rendes srác, Logan a nagymenő, Spencer pedig a kissé esetlen öccs. Mindegyikőjük szimpatikus volt. Nagyon kíváncsi voltam, hogy vajon jól érzem-e a történet elején, hogy ki lesz az, aki Rosiehoz közelebb kerül és eltaláltam.

A LOL-könyvek között ezt egy kicsit másnak éreztem, mint a többit, mert nem volt teli LOL-pillanatokkal, azaz nem szakadtam a nevetéstől, és őszintén szólva ennek nagyon örültem. Nem volt teli ciki jelenetekkel, sőt, sokkal szebb és jobb pillanatokat élnek át a főszereplők, mintha végig nevetséges helyzetekbe kevernék magukat (mint pl a Youtbe-sztáros könyvben). Ez az első olyan LOL-könyv, amire azt mondom, hogy lehet, hogy újraolvasom valamikor majd. 



Képek forrása: favim.com, saját fotó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése