2017. december 31., vasárnap

Lakatos Levente: A hatalom szabályai (Szigor III.)


Még december elején olvastam el Lakatos Levente Szigor trilógiájának befejező részét, és szerintem tökéletes választás utolsó értékelésnek erre az évre. Egyébként sem tudtam volna elmenni szó nélkül a befejező kötet mellett. :) Az első két könyvet előtte újraolvastam, így felkészülten vártam az új részt.

A könyvet már tavaly előrendeltem, és tűkön ülve vártam a folytatást, hiszen Levente szeret játszani az olvasók idegeivel. :D Rendesen helyben hagyott minket a függővégekkel szinte minden egyes novellájában és így volt ez a második kötet végén is. Alig vártam, hogy megkaparinthassam az új könyvet, végül az író webshopjából rendeltem elő egy szuper bögrével együtt (bár a munkahelyemre nem merem bevinni, jobb a békesség, mielőtt még valaki magára venné xD).

Szóval a csomag tartalmazott a könyvön kívül néhány meglepetést is: könyvjelzőt, csokit, naptárt és persze a megrendelt bögrét. Íme, így nézett ki, profin, bombabiztos csomagolással érkezett:



A történetről röviden:

Az egész trilógia két főszereplő kalandokkal, szenvedéllyel, ármánnyal teli kapcsolatára épül, ők Liza és Szentessy Igor (azaz Sz.Igor :D). Két, egymással szemben álló politikai párthoz tartoznak, azonban ez nem gátolja meg őket abban, hogy szenvedélyes viszonyba keveredjenek. Persze a politikai helyzetük, titkaik és ellenlábasaik rendesen megnehezítik az életüket, de ebben a kötetben, a befejező részben végre kiderül, hová vezet az út és lehet-e közös jövőjük egymással.



Elmondhatatlanul vártam és kíváncsi voltam a záró kötetre és szerencsére sehol nem futottam bele spoilerbe vagy egy elejtett mondatba valakinél, ami bármit elárult volna nekem erről a könyvről. Csakúgy, mint az első kettőt, ezt is alig bírtam letenni, vitt magával a történet és nem hagyott nyugodni egy percig sem. A stílus, a humor ugyanolyan színvonalas, mint az első két részben. Ha egyetlenegy könyvet kellene ajánlanom Leventétől, akkor a Szigor-sorozatot választanám, mert szerintem ez mutatja meg leginkább, hogy mennyire tehetséges író. Korábbi regényeit olvasva bátran kijelenthetem, hogy a Szigor felülmúlja őket és határozottan érezhető a változás és a fejlődés.

A történet olvasásába könnyű volt belerázódni, hiszen már ismertem az alapszituációt, a szereplőket, és így mindig könnyű belecsöppenni az adott kötet világába. Annak nagyon örültem, hogy kaptunk új szereplőket és nemcsak a már meglévőkkel „gazdálkodott” az író. Persze volt, aki kifejezetten idegesített, például Liza féltestvére, de ugyanakkor örültem az új szereplőnek és lendített a történeten mindenképpen.

Azon gondolkodtam, hogy miért is ekkora kedvenc számomra ez a trilógia. Nos, arra jutottam, hogy leginkább én a párbeszédeket szeretem benne. Furcsán hangozhat, de tényleg Liza és Igor sziporkázó szóváltásai, humoros megjegyzéseik tetszenek legjobban, mindamellett persze, hogy maga a sztori folyamatosan pörög, nincsenek benne unalmas részek és akkor a szenvedélyes jelenetekről még nem is ejtettem szót. :D

Az események sodró lendülete teljesen magával ragadott, és abszolút át tudtam élni a könyv eseményeit. A cselekmény logikusan épült fel, tulajdonképpen nem maradtak elvarratlan szálak és a befejezés pont úgy volt jó, ahogy volt. Nem hagyott űrt maga után, legalábbis számomra nem. Őszintén mondom, hogy hiányozni fog a sorozat, mert minden novelláját élmény volt először olvasni. Persze újraolvashatom bármikor, hiszen a polcomon sorakozik a három kötet, de az nem ugyanolyan, mint amikor először ismerek meg egy történetet. Mindenesetre abszolút kedvenc a Szigor, bátran ajánlom azoknak, akik szeretik az izgalmas, pörgős történeteket.


Viszlát Szigor és Liza, hiányozni fogtok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése