2018. április 10., kedd

Könyvfesztiválos előkészületek


Minden rendes könyvmoly tudja, hogy hamarosan itt az idei könyves habzsi-dőzsi, azaz a 25. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál, a pontos dátum április 19-22. Alig várom, hogy ismét ennyi könyvmoly és olvasni vágyó ember között tölthessem a hétvégémet!

Nekem a tavalyi volt az első ilyen esemény, amin végre részt vehettem és idén, mivel már Pesten élek (még mindig nehezen fogom fel, ez mennyi mindent jelent), így jóval könnyebben meg tudom oldani a dolgot és a négy napból háromszor kilátogatok a Millenárisra.

Itt az ideje, hogy összegyűjtsem, milyen könyvek, programok érdekelnek. Végigböngészve a hosszú programot (amit itt találtok) rájöttem, hogy engem leginkább a dedikálások érdekelnek.
Közülük is az alábbiak:

Péntek:
17-18 Almási Kitti B12 stand

Szombat:
10:30 Szabó Magda terem – Blogger workshop (erre nagyooon kíváncsi vagyok!)
10-16 Szaszkó Gabriella dedikálás K7 stand
12-13 Ashley Carrigen (Ikrek hava) B8 stand
14-15 Vivien Holloway dedikálás D14 stand
15-16 Finy Petra (Akkor is) B12 stand

Vasárnap:
11-12 Szurovecz Kitti B12 stand

Azt nem mondom, hogy mindegyiken ott leszek, de a többségén szeretnék, tervezem legalábbis. Viszem magammal a dedikálnivaló köteteimet, illetve lesznek olyanok, amiket ott szerzek be. Minden elolvasott könyvem után egy perselybe bedobok 400Ft-ot, már jó ideje,  ebből a pénzből fogok "befektetni" újabb könyvekbe. Az alábbiakat néztem ki, de természetesen addig még vagy hússzor variálok, hogy mik landolnak a táskámban. :D

Szóval a lista:

Sarah Andersen: Macskapásztor

Sarah annyira vicces képregényeket és szövegeket tud kitalálni, hogy első helyen szerepel a listámon a harmadik képregénye. Imádom az első kettőt, ahogy kifigurázza az élet dolgait. Már tavaly láttam, hogy megjelenik angolul ez a könyve, és pontosan abban reménykedtem, hogy a Fumax Kiadó elhozza nekünk a Könyvfesztre magyarul. Hála az Égnek!!




Naomi Alderman: Hatalom
Erősen feminista történet, amire első pillanattól fogva kíváncsi vagyok. Még csak előrendelni lehet, de a Könyvfeszten végre élőben is láthatom majd. Nekem nagyon jónak tűnik, a fülszöveg alapján olyasmi lehet, mint A szolgálólány meséje.



Finy Petra: Akkor is
Megmondon őszintén, engem ez a könyv a borítójával vett le a lábamról. És persze a fülszöveg is kecsegtető. :) 



Ashley Carrigan: Ikrek hava

Bár ez nem friss megjelenés, de régóta szemezek vele, és ha a beszerzését összeköthetem a dedikálással, nagyon jó lesz. :)




John Green: Katherine a köbön

Mint tudjátok, nagy John Green-rajongó vagyok és ezt a regényét még nem olvastam (az összes többit igen). Így egyre inkább kerülgetem, hogy el kellene olvasni, nagyon kíváncsi vagyok rá. Esélyes, hogy most beszerzem.




Vivien Holloway: Végtelen horizont

Egy újabb könyv, amit már a tavalyi fesztiválon is majdnem megvettem. De mivel a steampunk nem feltétlen az én világom, így mindig csak halogattam. Holott tudom, hogy el fogom olvasni valamikor. xD Lehet idén?




Jodi Picoult: A tizedik kör
Vadiúj megjelenés, és az előzetes híreknek hihetően nagyon jó könyvnek ígérkezik. Még sosem olvastam az írónőtől és úgy gondolom, ez tökéletes kezdet lenne. Szerintetek? Tudom, hogy ő többnyire nehéz témákat választ, de készen állok rá.


Ezeken kívül persze sok újdonság jön, amikből nem győzünk majd válogatni, érdemes körülnézni a kiadók posztjai között. Bár én jobb szeretek a "helyszínen" meggyőződni, hogy milyen új könyvek vannak terítéken.

Remélem, Ti is kilátogattok a Millenárisra jövő héten (oh, te jó ég, máris itt van!), és bezsebeltek pár kötetet.

Jó mulatást! Nézegelődjetek, vásároljatok, beszélgessetek a könyvmolyokkal, írókkal, olvasókkal, bloggerekkel! Egy ilyen élmény kihagyhatatlan!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése